Podstatou aktivizační kampaně je oslovení definovaného publika a jeho následná aktivace k požadované činnosti. To může být například návštěva webové stránky, účast na eventu, zavítání do vybrané prodejny nebo pobočky, využití slevových kódů nebo účast v soutěži.
Dobře rozumět cílům a potřebám klientů je pro nás klíčové, proto jsou tady naši Key Account Manageři, kteří vás celou kampaní provází. Jakmile si společně ujasníme cíle kampaně, můžeme se posunout k definici cílové skupiny. Požadovanou cílovou skupinu převedeme do řeči našich dat. Zákazníky můžeme profilovat na základě více než 300 proměnných, které klasifikujeme do těchto hlavních oblastí: sociodemografické ukazatele, krátkodobé a dlouhodobé zájmy, geolokační parametry, typ zařízení či platební morálka.
Cílovou skupinu již známe a nyní je potřeba vybrat vhodné komunikační kanály. Protože jsme telekomunikační společnost, disponujeme celou řadou mobilních formátů, jako jsou SMS, MMS a jejich lokalizační varianty. Kampaň můžeme doplnit o online formáty RTB, direct e-mail nebo inzerci v aplikaci Tapito.
Naši zákazníci však nežijí jen v online světě, a proto s nimi komunikujeme i tištěnými kanály, jako jsou přílohy k vyúčtování za O2 služby a personalizovaný print.
Naše data zajistí výběr nejvhodnější cílové skupiny, naše nástroje se postarají o oslovení na správném místě a ve správném čase. V praxi to může vypadat takto - otevíráte novou prodejnu na kraji města a potřebujete na ni upozornit své budoucí zákazníky. Aktivizační kampaň O2 Media osloví relevantní zákazníky, kteří se nachází v den otevření v bezprostřední blízkosti prodejny.
Ve čtvrtém kroku dochází k optimalizaci kampaně. K tomuto účelu využíváme pokročilých retargetingových metod a look-alike modelování.
U zvolených formátů můžeme upravovat cílení. V rámci A/B testování zkoušíme, jak vybrané publikum reaguje na odlišné formáty i formy propagace pro vytěžení maxima z dostupných kontaktů. Testujeme dopady odlišných textací, časů rozesílky a snažíme se oslovené navést k požadovanému cíli. Tím dochází k nárůstu akcí ze strany uživatelů a k naplnění cíle kampaně.
Výsledkem je akvizice nových klientů, kteří vykonávají potřebnou akci (nákup, aktivní zájem o značku či produkt, zanechání kontaktu aj.). Dochází k rozšiřování zákaznické základny, kterou společně budujeme, a také posilujeme povědomí o značce.
Oslovení uživatelé se aktivně začínají zajímat o vaše služby a produkty. Roste návštěvnost vašich webových stránek, poboček, což se projevuje v nárůstu online i offline prodejů.
Dobře rozumět cílům a potřebám klientů je pro nás klíčové, proto jsou tady naši Key Account Manageři, kteří vás celou kampaní provází. Jakmile si společně ujasníme cíle kampaně, můžeme se posunout k definici cílové skupiny. Požadovanou cílovou skupinu převedeme do řeči našich dat. Zákazníky můžeme profilovat na základě více než 300 proměnných, které klasifikujeme do těchto hlavních oblastí: sociodemografické ukazatele, krátkodobé a dlouhodobé zájmy, geolokační parametry, typ zařízení či platební morálka.
Cílovou skupinu již známe a nyní je potřeba vybrat vhodné komunikační kanály. Protože jsme telekomunikační společnost, disponujeme celou řadou mobilních formátů, jako jsou SMS, MMS a jejich lokalizační varianty. Kampaň můžeme doplnit o online formáty RTB, direct e-mail nebo inzerci v aplikaci Tapito.
Naši zákazníci však nežijí jen v online světě, a proto s nimi komunikujeme i tištěnými kanály, jako jsou přílohy k vyúčtování za O2 služby a personalizovaný print.
Naše data zajistí výběr nejvhodnější cílové skupiny, naše nástroje se postarají o oslovení na správném místě a ve správném čase. V praxi to může vypadat takto - otevíráte novou prodejnu na kraji města a potřebujete na ni upozornit své budoucí zákazníky. Aktivizační kampaň O2 Media osloví relevantní zákazníky, kteří se nachází v den otevření v bezprostřední blízkosti prodejny.
Ve čtvrtém kroku dochází k optimalizaci kampaně. K tomuto účelu využíváme pokročilých retargetingových metod a look-alike modelování.
U zvolených formátů můžeme upravovat cílení. V rámci A/B testování zkoušíme, jak vybrané publikum reaguje na odlišné formáty i formy propagace pro vytěžení maxima z dostupných kontaktů. Testujeme dopady odlišných textací, časů rozesílky a snažíme se oslovené navést k požadovanému cíli. Tím dochází k nárůstu akcí ze strany uživatelů a k naplnění cíle kampaně.
Výsledkem je akvizice nových klientů, kteří vykonávají potřebnou akci (nákup, aktivní zájem o značku či produkt, zanechání kontaktu aj.). Dochází k rozšiřování zákaznické základny, kterou společně budujeme, a také posilujeme povědomí o značce.
Oslovení uživatelé se aktivně začínají zajímat o vaše služby a produkty. Roste návštěvnost vašich webových stránek, poboček, což se projevuje v nárůstu online i offline prodejů.
Doporučované formáty pro aktivizační kampaň se mohou lišit dle potřeb klientů. V zásadě je možné využít kanály z celého našeho komunikačního mixu. Pro aktivizační kampaně doporučujeme zapojením těchto formátů:
10 let na trhu, spousty zkušeností i spokojených klientů. Podívejte se, komu dlouhodobě pomáháme a nechte se inspirovat.
Zobrazit případové studieNapište nám e-mail, zavolejte nám, nebo k nám přijďte na návštěvu. Rádi se s vámi pobavíme o tom, jak vám můžeme být prospěšní.
Tento formát se výborně hodí tehdy, kdy je předmětem kampaně akce spojená s určitou polohou. Lokalizační média pracují totiž s aktuální polohou zákazníků. Umožňují nám tak v reálném čase aktivizovat ty zákazníky, kteří se vyskytují v bezprostředním okolí.
Můžete je použít, abyste oslovili potenciální zákazníky vyskytující se v blízkosti obchodního centra a pozvali je do své prodejny. Výborně se také hodí tehdy, když potřebujete upozornit na právě probíhající event anebo nabídnout zajímavou výhodu či slevu v určitém místě.
Direct e-mail je stále velmi oblíbeným reklamním nástrojem. A to nejen u marketérů, ale i mezi zákazníky. Díky charakteristickým vlastnostem direct e-mailu je tento formát hojně využíván v případech, kdy je potřeba zákazníkům prezentovat obsáhlejší nabídku či jim vysvětlit komplikovanější propozici. Kombinace vizuálně atraktivních direct e-mailů s naším cílením zaručuje, že vaše nabídka bude efektivně komunikována správným osobám.
O2 Media vám umožňuje využít tohoto formátu i v případech, že nemáte k dispozici kodéra či agenturu, která by vám podkladky k direct e-mailové rozesílce zajistila. Vše Vám zpracujeme a připravíme na klíč u nás.
U O2 Media můžete využít i řadu netradičních formátů jako jsou personalizované bannery v populární čtečce Tapito. Vaši nabídku můžeme propagovat v balíčku aplikací od O2, který dosahuje 10 000 instalací každý měsíc.
Díky správné kombinaci rozličných formátů dokážeme výrazně zvýšit potenciál a efektivitu našich médií.
Podstatnou výhodou tohoto formátu je skutečnost, že mobilní telefon má každý z nás u sebe prakticky po celý den. Sdělení jsme tak schopni doručit v reálném čase a přímo do rukou zákazníka.
SMS a MMS sdělení jsou vhodná tam, kde o sobě chcete dát vědět rychle, stručně a výstižně. Také zde pracujeme s interaktivitou tohoto nástroje. Oslovený zákazník totiž může často vykonat požadovanou aktivitu přímo ze svého mobilního zařízení.
Standardní SMS zvýší návštěvnost vašeho e-shopu a podpoří online prodeje. Vysoce efektivní jsou zejména SMS či MMS s unikátním kódem, který zakládá nárok na slevu při prvním nákupu a podobné nabídky. Navíc pomáhají k budování brandu.
Na základě výzkumu realizovaného na podzim roku 2018 agenturou Data Collect se ukázalo, že 97 % lidí čte SMS s reklamními nabídkami, což dává tomuto formátu obrovský potenciál.
RTB (z anglického real time bidding) reklama je typem bannerové display reklamy, jejíž nákup probíhá v reálném čase v rámci programatické aukce. Umožňuje tak zobrazit bannery na portálech, aniž byste museli uzavírat přímé dohody s jednotlivými online vydavateli.
Online bannerová reklama dá vědět těm správným lidem o tom, co zajímavého nabízíte. Díky propojení chytrého cílení a našich unikátních dat s RTB bannerovou reklamou jsme schopni zobrazit vaši nabídku těm správným zákazníkům bez ohledu na to, kde na internetu se právě nacházejí. Rozhodujícím kritériem pro zobrazení reklamy není návštěva konkrétního webu, neboť ne vždy přicházíme na portály, jejichž jsme cílovou skupinou, ale právě to, že daný uživatel se nachází v definované cílové skupině, a to bez ohledu na to, jakou stránku si na internetu právě prohlíží.
U RTB si nejdříve určíme žádoucí cílové skupiny (dle věku, zájmů, lokality apod.) a ty budeme cíleně oslovovat tak, abychom vaši komunikaci dodali na síle.